Tämä on ruoka- ja leivonta-aiheinen blogi. Muotia ja elämää löydät toisesta blogistani Sweet & Sour Lollipop.

lauantai 22. tammikuuta 2011

Suklaabanaani



Olen kärsinyt viimeaikoina mahataudista D: ja nyt elonmerkkien kunniaksi päätin herkutella. Koska yllättäen oli ostettu banaaneja ja poikaystäväni oli ostanut minulle söpön sydämen muotoisen geisharasian, niin ei tarvinnut minun pitkään miettiä mitä haluan. Sillä mielestäni suklaabanaanit ovat parhatia geishasuklaan kanssa! Muutenkin tämä on yksi parhaista herkuistani, vaikka se on paras tehdä retkellä nuotion ääressä. Kuitenkin olen saanut monien yritysten jälkeen tehtyä sitä kotonakin. :)

Ohje
Banaani
3 konvehtia tai suklaapalaa
foliota

  • Viillä banaanin suunnilleen puoleen väliin oleva syvä viilto.
  • Survo (kuulostaa parhaalta termiltä tähän :D) kolme suklaapalaa.
  • Kääri folioon ja paista 200 asteisessa uunissa n. 15 minuuttia tai silloin kun suklaa on sulaa. Itse tykkään paistetusta banaanista. :)
Suklaabanaania voi tehdä myös mikrossa, jolloin se valmistuu nopeammin. Mutta älä käytä silloin foliota! (Niin kuin minä ekalla kerralla...) Toinen asia, mikä kannattaa huomioida, ettei esim. banaanin kanta ala palamaan ( niin kuin minulla joskus) eli kannattaa leikata se pois. Leikkaan kannan myös uuniin laitettaessa, mutta en usko sen syttyvän silti. Toivottavasti en pelotellut teitä liikaa. :D

2 kommenttia:

  1. Oi hitsit kuulostaa herkulliselle, vähän kuin uuniomena ja muistelen aina lämmöllä kiinalaisessa syötyjä banaanijälkiruokia. :) Pitääpäs kokeilla tässä kun banaaneja löytyy!

    VastaaPoista
  2. tinjam-: Kannattaa! Mikä onkaan parempaa kuin helppo, nopea ja herkullinen suklaabanaani. <3

    VastaaPoista